niedziela, 4 września 2016

Sztuka cz.1

Skończyłam moje większe "coś" ^^ ... napisałam mini sztukę, coś podobnego do tego o -> KLIK, choć to się chowa przy tym co teraz stworzyłam ;D

Sztuka mimo tego, że jest mini to wrzucenie jej na raz mogłoby zniechęcić do przeczytania, dlatego prolog, cztery scenki i epilog będę wrzucać dzień po dniu ;)
Niestety nie mam dla tego tytułu ;/ Może ktoś by miał jakiś fajny pomysł ;]

I na wstępie zaznaczę, żeby podejść z dystansem do tych moich bazgrołów. Ach i dodam, że miało to wyjść na taką al'a komedie. Mam nadzieję, że choć odrobinę mi wyszło ^_^

Życzę miłej lektury.


Osoby dramatu
·         Narrator- starszy mężczyzna, wścibski stary bywalec pubu
·         Gryzelda- żona Bucefała, roztargniona dama znużona codziennością
·         Bucefał- mąż Gryzeldy żyjący w toksycznym związku
·         Zygfryd- mający o sobie zbyt wysokie mniemanie donżuan, przyjaciel Alfonsa i Rajnolda
·         Rajnold- wrażliwy mężczyzna, nie trawiący sposobu bycia Zygfryda, przyjaciel Alfonsa i Zygfryda
·         Alfons- sceptyk, jedyna trzeźwo myśląca osoba z całej trójki, przyjaciel Zygfryda i Rajnolda
·         Petronela- mężatka z kryzysem, przyjaciółka Kunegundy
·         Kunegunda- przyjaciółka Petroneli
·     Gregory- nieszczęśliwie zakochany młodzieniec



Elegancki pub.
Na scenę wychodzi mężczyzna w średnim wieku, ubrany w czarny frak. Siada przy stole w rogu knajpy i z melancholijnym spojrzeniem zaczyna swój wywód.

Narrator
Myśli kobiet są dość błahe...
Ktoś by rzec mógł, że nijakie.
Bez krytyki proszę państwa!
Bo choć może to i racja,
To nie chcemy być niemili,
Nie mieć też wyczucia chwili
I obrazić jakąś panią,
Choć łzy w oczach się kajają...

Po chwili zamyślenia
Cóż, wracając tu do setna,
Bo to sprawa wielce wielka...
Kobiet nigdy nie zrozumiem,
Chociaż szczerze... czy ktoś umie?
Gdy tak patrzę na tych ludzi,

Zataczając ręką koło po pustej sali
Nigdy mi sie to nie znudzi,
To wiem, że nie jestem sam,
Że jest wiele panien, dam,
Które robią z nas idiotów
Dla swych rządzy? Innych psotów?
No ja nie wiem... słów mi brak...
Ale myślę właśnie tak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za te kilka sekund poświęconych na pozostawienie po sobie śladu !! Pamiętaj, że każdy komentarz jest niczym furtka prowadząca prosto do twojego bloga ;) Dziękuję i pozdrawiam!