czwartek, 5 listopada 2015

30. ,,Groby pomarłych kochanków"


To już gdzieś, kiedyś było, ale wciąż brak weny ...



,,Groby pomarłych kochanków"

Gdzie żeście poszli na leże?
Duchy pomarłych kochanków!
Odmówcie ostatnie pacierze
Wśród rozsypanych różanych płatków.
Nie słyszę w wichrze ni słowa,
Nie widzę żadnego obrazu,
Ja przecież jestem gotowa,
By ujrzeć was znów od razu.
Czekam tak sama w rozpaczy
Pogrążona w smutku i żałobie
Z nadzieją, że mnie uraczy
Jakaś niedbała myśl o Tobie.
Żyłam papierowym szczęściem
Mając was obojga.
Teraz spoczywacie wiecznie
W mogile przeznaczonej dla trojga.
J.M.

2 komentarze:

  1. A gdzieś daleko ,daleko majaczy Mickiewicz....ballady

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zmyślny koncept wiersza. A stylizacja na język z epoki Wieszczów największych bardzo zacna. Podoba mi się cały wiersz, w tym miejscu: ,,Pogrążona w smutku i żałobie" proponowałbym usunięcie spójnika i, bo rytm byłby jeszcze lepszy. Ale ogólnie masz szacun za taki tekst masz u mnie. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za te kilka sekund poświęconych na pozostawienie po sobie śladu !! Pamiętaj, że każdy komentarz jest niczym furtka prowadząca prosto do twojego bloga ;) Dziękuję i pozdrawiam!